donderdag 3 oktober 2013

Ik twijfel

Over een paar dagen is de opname dag van 'het filmpje'. Als rechtgeaard en zelfrespecterend bedrijf moet je te vinden zijn op internet. En het Centrum voor Gezond Zijn gaat mee in de vaart der volkeren.
Gisteren heb ik met Wout Boekeloo (filmer) alles nog eens doorgenomen. "Leuk script heb je", zei hij. "Maar op film werkt het niet". Goed, hij heeft meer ervaring maar ik vond het toch wel jammer. Samen bedenken we een nieuw script. "Ja en jij moet er ook goed uitzien want jij bent de hele tijd in beeld". Oeps, aan de kleren had ik nog niet gedacht. Ik ben niet zo van de kleren. Spijkerbroek, T-shirt en klaar is Kees.  Toch maar even overleggen met Iris. Dochter van 15 weet precies wat er in de mode is. "Die broek kan je niet aan want dan krijg je een slobberkont". Pardon, slobberkont? Eigenlijk heeft ze wel gelijk maar hij zit zo lekker. "Probeer mijn broek maar eens. Die zit lekker strak". Jaaa, inderdaad. Ik hijs me met veel moeite in het trendy geval. Volgens mij kan ik nu niet meer lopen en als ik ga zitten worden mijn benen afgeknepen. Pff en dat is alleen nog maar de broek. Wat moet ik nou?

Bij de spullenhulp ga ik op zoek naar een dienblad en koffiekoppen. Die hebben we ook nodig voor de film. Er is keus genoeg maar ik kan niet kiezen.

Kies ik de grote creme-kleurige of toch de rood-groene?

Ik word opeens onzeker. Uiteindelijk koop ik er maar een heleboel. Mag Wout straks kiezen. "Het moet er wel mooi uitzien" zegt hij. Ja Wout, ik zal er aan denken. Ook aan al die andere dingen zal ik denken. Én ik moet m'n tekst nog uit mijn hoofd leren. Als ik aan de draaidag denk krijg ik een vreemd gevoel in mijn maag. Vanmorgen was ik ook al om 4 uur wakker. Ik lag maar te woelen en te denken. Aaahh, zou het alllemaal wel gaan lukken?

Nou ja, Katinka. Doe gewoon. Jij geeft toch yogales? Jij weet toch als de beste hoe je moet ontspannen? Adem in, adem uit...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten