maandag 7 oktober 2013

De grote dag

Even Karin bellen hoor. Karin is de andere pijler onder het Centrum voor Gezond Zijn. We kennen elkaar al zo'n 30 jaar. En ook al hebben we elkaar wel eens heel lang niet gezien, het blijft gewoon een hele goeie vriendschap. De afgelopen weken hebben we hard gewerkt aan de voorbereidingen voor de video pitch. En gisteren was de grote dag.
Dus daar moet ik even over napraten met Karin. We hebben het over Jan, Willy en Jannie. Onze 'ouderen'. Of zij de ouderensoos wilden uitbeelden m.b.v. koffie, appeltaart en een schaakspel. Een aantrekkelijke rol, nietwaar? Dus dat wilden ze wel. Het viel alleen wel wat tegen dat je die appeltaart een uur lang niet mocht aanraken. Want anders was het al op voordat het in beeld kwam. Een uurtje afzien dus. Maar goed gedaan, ouderen!
We praten verder over Yvette die samen met haar twee (superschattige en stoere) kinderen het mamacafé speelde. Alhoewel ze heel tevreden is met haar twee kids wilde ze voor de opname nog wel even een zwangere spelen met een kussen onder haar jurk. Ha, ha, Diana vroeg zich later af hoe dat nou zat. Want ze had Yvette een tijdje geleden nog gezien en toen was die buik haar helemaal niet opgevallen ;-)

Wout en de props voor de eerste minuut  &nbsp
Ook moesten we het over Wout hebben. Want die had het toch maar knap gedaan. Een hele groep onervaren acteurs en actrices had hij in twee en een half uur de juiste kanten op gedirigeerd. "Ja, jullie lopen met die plank van links naar rechts en dan geef jij haar een hand dan komt het precies goed uit". En als we dan net te laat begonnen dan moest het weer over... en nog eens over... en nog eens... Pff, mijn aspiratie als actrice geef ik snel op. Ik had me netjes aangekleed (ja, echt in de strakke broek van Iris gehesen) dus dat hielp. En het is leuk voor een dagje maar het is heel wat moeilijker dan het lijkt.

Ik wil iedereen die meedeed nog een keer bedanken. Zonder jullie was het niet gelukt. Jullie geduld en welwillendheid hebben het tot een fantastische dag gemaakt. Volgens mij zijn we allemaal benieuwd naar het resultaat.

En ik heb vandaag mijn slobberbroek weer aan. Misschien niet zo kek maar wel heel comfortabel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten