zondag 13 oktober 2013

Van het één komt het ander

Zaterdag reed ik na mijn werk nog even langs de biologische markt in Soest. Ik zoek nog een biobakker en misschien vind ik hem daar. In Soest is het druk op zaterdag dus ik parkeerde mijn auto buiten het centrum. Al wat ik vond was niet de markt. Wel een kraam met groenten, de Ekoplaza en verschillende mensen die me de verkeerde kant op stuurden. Uiteindelijk zei iemand dat ik naar Soest-Zuid moest gaan. Ah, dat was de vergissing. In Soest-Zuid kon ik makkelijk mijn auto kwijt en zie daar: de biomarkt. Nu nog de biobakker. Alhoewel de markt niet zo groot was, was ik er toch al weer voorbij gelopen. Pfff, soms duurt het lang voor dat je bent waar je wezen wilt. Eerst maar eens een broodje kopen. Je moet wel weten wat je in huis haalt toch? Ik begon mijn verhaal tegen de bakker af te steken. Over het centrum en de markt en zo.

Kom maar door met je lekkere bio brood, bakker. Hier is de markt.
Ondertussen kwam er een mevrouw naast me staan. Ze moest even wachten tot ik uitgepraat was. "Sorry" zei ik tegen haar, "even zaken doen". "Oh, dat geeft niet hoor" zei ze. "Ik sta geïnteresseerd te luisteren. Ik werk bij de Gooi en Eemlander. Leuk verhaal, bel me dinsdag maar op". Wááát? Sta ik zomaar naast een journaliste van de Gooi en Eemlander? Ik krijg haar kaartje en loop stuiterend van geluk weer naar mijn auto. Met een smile op mijn gezicht van oor tot oor vlieg ik naar huis. Sorry, veel te hard gereden.
Toch vraag ik me af hoe dat nou kan. Als ik niet eerst al die verkeerde kanten op gestuurd was en als ik niet eerst de bakker voorbij gelopen was? Dan had ik mevrouw de journaliste niet gezien. En had zij mij niet gehoord. Dat geeft te denken... Voortaan niet zo mopperen Katinka, als het even niet mee zit. Je wet maar niet waar het goed voor is.
Thuisgekomen snijd ik meteen de verse maisbol van de bakker aan. Wauw, met dik roomboter en appelstroop is het net een taartje. Ik hoop dat hij vanaf februari op de zaterdagen een bakkersmaatje naar Bussum kan sturen. Hier lust ik wel pap van. Hmm, snel nog een broodje smeren. Sommige dagen kunnen niet meer stuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten