vrijdag 20 september 2013

Australië of niet?

Terwijl de heren in Amsterdam over hun antwoord nadenken (heren, read my lips: het enig juiste antwoord is 'ja'), gaat alles hier gewoon door. De computer staat continu aan. Moet je weten dat ik liever zonder computer werk. Daar had ik niet aan gedacht toen ik met het Centrum voor Gezond Zijn wilde beginnen ;-). Maar in deze tijd is het een nuttig en noodzakelijk hulpmiddel. Mijn tafel, die toch bijna 3 meter lang is, ligt bezaaid met papieren. We hebben al een paar dagen niet aan tafel zitten eten omdat het papierwerk anders in de war raakt.
Maar vanavond neem ik vrij. Even geen papieren en geen pc. Mijn hoofd is nog steeds niet tot rust gekomen na het spannende gesprek van gisteren. Ik zet de tv aan en kijk op de belgische zender naar een kort stukje over een schiereiland van Australië waar ze al in 1957 begonnen zijn met het duurzaam beheren van land. Daar kunnen we in Nederland nog wat van leren.

Australië of de bussumse hei? Het is toch allebei prachtig!
Een man op een paard vertelt dat hij mensen laat zien hoe het leven in Australië vroeger was. Hij verdient er geen superinkomen mee maar genoeg om van te leven plus een enorme dosis plezier in zijn werk. Wat een prachtige natuur daar en een ruimte!
Ik vraag me even af of ik naar Australië zal gaan en me daar in een Authentic Living project zal storten...
Nèh, onze natuur is ook prachtig. En voor plezier in m'n werk hoef ik niet meer te emigreren. Morgen mijn tafel maar eens opruimen. Dan ga ik weer met frisse moed verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten