woensdag 27 november 2013

Rustig en tóch succesvol

Deze week probeer ik in mijn rust te blijven. Dat is nog een hele uitdaging. Maar oefening baart kunst. Ik merk dat mijn voornemen me helpt bij het kiezen wat ik ga doen. En vooral hóe ik het ga doen. Ik realiseer me dat ik een soort vaart in me heb die echt niet altijd nodig is. Als ik prei snij voor de soep hoeft dat niet binnen twee minuten klaar. En ook mijn manier van autorijden wordt een stuk rustiger (lees veiliger) als ik vijf minuten eerder wegga. Dan beantwoord ik dat mailtje wel als ik weer thuiskom.
Bewust ademen, heerlijk.
De momenten dat ik even moet wachten (bv. voor een rood stoplicht) gebruik ik om adem te halen. Nou ja, niet dat ik de rest van de tijd mijn adem inhoud. Maar als ik bewust in- en uit-adem en daarbij mijn buik voel meebewegen dan komt er een heerlijke rust over me. Dan slaak ik een diepe zucht en voilà, ik voel me weer mezelf. Zalig. Ik kan het iedereen aanraden in deze haastige, veeleisende tijd.
Wat ook helpt is dat ik deze week mee mag werken bij de Groenteclub in Bussum. Een gezond, hartverwarmend initiatief. De groenten komen direct van de boer naar je tas. Dus ik heb vannmiddag op mijn dooie akkertje de bieten en de boerenkool af staan wegen. Meteen een paar uur frisse buitenlucht te pakken. Zo kan het dus ook. En vanuit die rust nog meer positieve berichten.

Hmmm, honing 'van eigen kweek'
Want Henk Hortensius uit Huizen komt op de markt staan met zijn honing (lust je nog een alliteratie?). Ze maken heerlijk honing-noten broodbeleg. Dat móet je gewoon eens proeven.
En verder zijn de twee tafels van de kinderopvang, die in het centrum achtergebleven waren, opgehaald door Joop Heerschop van 'Kinderen in nood'. Een organisatie met alleen maar vrijwilligers die bijna elke maand een enorme vrachtwagen met spullen naar kinderen in noodsituaties brengt. Heb jij nog iets over? Mits het heel en schoon is, kunnen ze het goed gebruiken.
De spullen komen zo goed terecht!
En rustig aan hoor! De vraag is niet zozeer óf je Sinterklaas en Kerst overleeft maar hóe. De keus is aan ons...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten