maandag 11 november 2013

Ohm Namoh Bhagavatée

Even radiostilte in het weekend. Twee dagen was ik ondergedompeld in de Dru Sound opleiding. Wat een heerlijkheid.
Het nieuwe Dru Centre is een verademing om te zijn. Ruim, licht en vriendelijk. Als je er aankomt is het weer afwachten welke collega's ook besloten hebben om te komen. Jaaa, dit weekend zijn Irma en Jelly er ook bij. Leuk, ik heb ze al zo lang niet gesproken. Bovendien kunnen ze fijn zingen. Ik krijg er steeds meer zin in.

We worden opgewacht door Ganesha en de Wereld Vredes Vlam. Dat moet wel een fijn weekend worden!
We beginnen met een les van Jolanda en dat is altijd een feest. Behalve met een flinke activatie zijn haar lessen gevuld met humor, plezier en met zinvolle oefeningen. Ze kan prachtig zingen en vandaag leert ze ons hoe je je stem kunt opwarmen. Dat zijn zulke luidruchtige oefeningen dat het maar goed is dat we geen directe buren hebben. Je voelt je soms wel gek hoor. Maar ach, we doen het allemaal. Dat geeft een band ;-)  Als we daarna gaan zingen komt er opeens een vol en machtig geluid uit. Dat je door zulke gekke oefeningen zo'n mooie stem kunt krijgen had ik niet gedacht. En het voelt ook zo lekker vrij in mijn keel.

Volop vredeskaarsen te koop in het centrum. Elke kaars heeft één minuut gebrand met het vuur van de Vredesvlam. Nu zit die energie in de kaars en kan je het licht weer verder verspreiden...
De volgende dag gaan we mantra's zingen. Daar word ik altijd zo blij van. Al vaker heb ik dat met Jolanda gedaan. Maar nu zijn daar ook Bertram en Tom. Twee muzikale mannen die de hele groep helpen om niet alleen goed te zingen maar ook de klanken tot diep in je ziel te voelen. En dat is uiteindelijk waar het in de Dru Sound om gaat: het geluid (van jezelf of van anderen) dat je innerlijk bevrijdt. Je innerlijke vredesvlam dus.

Jolanda, Bertrem en Tom zingen samen met ons de sterren van de hemel. We hebben er nog genoeg overgelaten hoor.
Op zondagmiddag zweef ik naar huis. Ik voel me licht en vol energie.
Oh ja, het Centrum voor Gezond Zijn. Dat was even op de achtergrond geraakt. Daar ga ik straks weer vrolijk mee verder. En oh ja, de website. Gaan we morgen online? Ik ga mijn muzikale best doen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten