zondag 29 juni 2014

Hoezo een biologische bestelsite

"Heb je dat altijd al willen doen?", vroeg een vriendin aan mij. "Heb je altijd al een biologische bestelsite willen hebben?" Nou nee. Ik lag niet als kind al te dromen van een Vrolijke Framboos. Ik heb wel altijd de behoefte gehad om voor mensen te zorgen. Dat ze zich goed voelen en gerespecteerd en gewaardeerd. Daar moet je trouwens mee uitkijken want voor je het weet schiet je door van zorgen voor naar zorgen maken om. Mijn kinderen weten daar alles van. "Je bent weer overprotective" zeggen ze dan. Oeps...

Nu nog een logo maken. Er staan genoeg plaatjes op internet dus dat komt wel goed.
Maar ik dwaal af. Toen ik drie kleine kinderen had wilde ik heel graag biologisch eten. En dat kon niet want het was veel te duur. Ik heb me toen vaak vervelend gevoeld omdat ik mijn kinderen niet de kwaliteit kon geven die ik zo graag wilde. Met een andere moeder samen hebben we geprobeerd om een soort voedselcollectief te beginnen maar het is toen niet gelukt. Te onwetend, te onzeker en te druk. Het was gewoonweg niet het goeie moment.

De afgelopen maanden kwam het idee weer terug. Zeker ook door het ontstaan van de Groenteclub. Blijkbaar kon zoiets wel. En wat de Groenteclub op het gebied van groente doet, wil ik met houdbare waren doen. Winst maken op producten is niet nodig. Als de kosten maar gedekt zijn. De winst zit hem erin dat nog meer mensen het Centrum voor Gezond Zijn gaan ontdekken en bezoeken.
En hoe leuk is het dat heel veel mensen nu wel biologische producten kunnen kopen. Ook degenen met een kleine beurs. Want het scheelt soms tot wel 30 % in prijs!

Nu is het wel het goeie moment. Ik ben niet meer onzeker of onwetend of te druk. Haha, dat laatste is niet waar. Maar de Vrolijke Framboos bestaat bij de gratie van samenwerking. Ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken. En veel biologische handen maken licht werk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten