zondag 26 januari 2014

Heinz heeft de juiste papieren

In Bussum had ik papier gevonden voor de lampekappen. Tenminste dat dacht ik. Het had mooi reliëf, de juiste kleur en het was strak te vouwen. Maar jammergenoeg bleek het te dik. Het licht scheen er niet genoeg doorheen dus ik moest opnieuw gaan zoeken. "Dan moet je echt naar Vlieger gaan aan de Amstel in Amsterdam" zei Jurianne, "je neemt de trein en de tram, dan ben je er zo."
Oké, ik ga naar Amsterdam dacht ik. Maar het openbaar vervoer ligt me niet zo. Bovendien ga ik straks met een flink pak papier van groot formaat weer terug en ik zie me al sjouwen naar de tram en de trein. Nee, ik ga wel even met de auto.

Papier in alle soorten en maten, zo veel...
De reis gaat vlot en de route is makkelijk. Zie je wel, denk ik terwijl ik over de Amstel rijd, makkie! Eigenlijk wel leuk om weer eens in Amsterdam te rijden. Plotseling kom ik langs nummer 34. Oei, nu moet ik parkeren. Ik minder m'n vaart en meteen beginnen ze achter me te toeteren. Waar moet ik nou naartoe? Ik kan niet anders dan doorrijden. Geen parkeerplek te vinden. Verder naar het Rokin en de Dam. Ik heb geen idee meer waar ik naartoe rijd. Als ik nou maar steeds linksaf sla dan kom ik toch weer op de Amstel? Echt niet... Dan maar op m'n gevoel. Dwars over de amsterdamse grachten. Op goed geluk zet ik mijn auto op de Herengracht. En wat blijkt? Ik sta op 10 minuten lopen van de winkel!
Daar aangekomen kijk ik mijn ogen uit. Zo veel soorten papier. Een vriendelijke mevrouw wijst me naar de juiste kast. En daar vind ik het: prachtig creme papier met en gouden fliedertje erin, goed te vouwen èn mooi doorschijnend. Ja hoor, dat neem ik mee naar huis.

Lampen vouwen is heel precies werk maar Heinz kan dat wel!
Vrolijk wandel ik weer naar de auto. Niks sjouwen met een groot formaat papier. Het zit gewoon opgerold in een plastic tasje. Eigenlijk had je gelijk Jurianne, de volgende keer ga ik met de trein.
Mijn geluk kan helemaal niet op als blijkt dat Heinz de lampen wil gaan vouwen. Denk niet dat ik de verkeerde foto heb geplaatst. Heinz kan ook fantastisch viool spelen. Ik was alleen vergeten een foto te maken terwijl hij zat te vouwen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten