zaterdag 11 januari 2014

Energie anders

Mijn zwager werkt met energie. Ja, ik werk ook met energie in de yogalessen maar dat is anders. Hij zit in de hoek van de duurzame energie. Bijzondere windmolens en groene stroom en zo. Daar weet hij alles van. Dus toen ik me bezig ging houden met gas en licht voor het centrum heb ik eerst even met hem overlegd. Hij zat meteen op zijn praatstoel. "Je kunt een warmtepomp installeren en vloerverwarming en ... ". Hij zou me wel een offerte sturen.

Energie uit wind of water
"Ja Herman, dat is allemaal prachtig en duurzaam maar dat kan Bruin nog niet trekken. En het centrum ook niet. Dus die offerte stop ik in een la en als we een paar jaar draaien en een spaarpotje hebben dan gaan we er wel weer mee verder." Ik had het graag gedaan maar het zat er echt niet in.
Ondertussen kwam ik via Herman wel bij een soort van 'energie-bemiddelaar'. Ik wist niet eens dat het bestond. Hij zoekt uit wat in een bepaald geval de beste aanbieder is en regelt de hele aanmelding en overstap. Dat kost je niks. En aan het einde van de contractperiode neemt hij vanzelf weer contact met je op voor de volgende periode. Ideaal! Zo zitten we nu dus bij de beste aanbieder voor groen gas en groene stroom. En zonder gezoek en gedoe.
Bovendien levert hij de nieuwste ledlampen. En tegenwoordig kun je ze ook in warme kleuren krijgen. Dus behalve gezond en duurzaam zijn ze nu ook 'mooi'.

Een mooie ledlamp met een papieren kap. Wat vind je van dit proefmodel?
Maar het allermooiste worden de lampen natuurlijk als er ook een mooie kap omheem zit. En die gaan we zelf vouwen van papier. Ik heb al zitten oefenen. Leuk werk hoor. En heel precies. Dat is dan weer goed voor mijn concentratievermogen. Maandag ga ik naar een prachtige papierwinkel in Amsterdam om het papier uit te zoeken. Ik ben zoo benieuwd wat jullie er straks van vinden! Ik houd je op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten