woensdag 11 december 2013

Lange lijst met klussen

Al een paar dagen is Erik (de timmerman) aan het werk in het centrum. Ik heb een lijst gemaakt met alles wat er moet gebeuren. Die lijst is zooo lang. Dus ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer. Maar Erik houdt zijn hoofd erbij. Hij denkt mee, geeft goeie adviezen en werkt gestaag door. Steeds als ik langskom kan ik weer wat van die lange lijst afstrepen.
Erik heeft niet alleen alles in zijn hoofd op een rijtje. Ook het gereedschap is netjes geordend...
Gek genoeg moet ik ook regelmatig weer wat op die lijst bijschrijven. Bijvoorbeeld moeten we de ene VR-verwarmingsketel opeens af gaan koppelen. Want de andere ketel is HR en heeft genoeg vermogen voor het hele centrum. Dus er moeten gaten geboord en leidingen verlegd... Bovendien bedacht ik dat een invalidetoilet ook wel goed zou zijn voor het centrum. Daar had ik eerder nog niet aan gedacht. Dus dat wordt nog een heel gepuzzel in een klein hoekje. Ik zadel Erik er maar mee op. Gelukkig kan hij veel aan. Ik vertrouw maar op zijn ervaring. Zoek je trouwens nog een goeie timmerman? Ik kan hem aanbevelen hoor. Kijk hier maar eens naar wat hij maken kan.
Tussen de telefoontjes en de afspraken door probeer ik ook nog mee te helpen. Lekker even sjouwen en met m'n handen werken, heerlijk. Ik kan wel merken dat ik geen klus-conditie heb. Sinds ik samen met Karin de kasten naar beneden heb gebracht, heb ik spierpijn in mijn billen. Heb ik op de yoga toch niet genoeg bilspieren geoefend. Kijk maar uit, mensen, dat ga ik veranderen!

Ook Dakarai werkt weer flink mee en ik doe de simpele klusjes
Gisteren heb ik ter ontspanning in de kelder een paar kasten in elkaar gezet. Leuk werk hoor. Niet moeilijk en snel resultaat. In gedachten zie ik de voorraad superfood en yogamatjes al liggen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten